Lediga jobb Perido AB i Knivsta

Se alla lediga jobb från Perido AB i Knivsta. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Knivsta som finns inom det yrket.

Administratör sökes i Uppsala deltid

Ansök    Jul 2    Perido AB    Administratör
Vill du vara med och bygga upp något nytt från grunden? Nu söker vi en administratör till en ny funktion på en myndighet i Uppsala – en roll där du får ta stort eget ansvar, arbeta utåtriktat och vara navet i ett mindre team. Här får du chansen att bidra till struktur, utveckling och samarbete både internt och externt. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en medarbetare till administratör till vår kund, en myndighet inom hälsa- och sjukvården. Tjänsten omfatt... Visa mer
Vill du vara med och bygga upp något nytt från grunden? Nu söker vi en administratör till en ny funktion på en myndighet i Uppsala – en roll där du får ta stort eget ansvar, arbeta utåtriktat och vara navet i ett mindre team. Här får du chansen att bidra till struktur, utveckling och samarbete både internt och externt.
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en medarbetare till administratör till vår kund, en myndighet inom hälsa- och sjukvården. Tjänsten omfattar 20h/v och du utgår från kontoret beläget i Uppsala.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör har du en viktig roll där du bidrar med traditionellt administrativt stöd kopplat till möten och konferenser, dokumentation och protokoll. Du kommer också att vara aktiv i gruppens arbete med uppföljning av utbetalda medel. Arbetet innehåller också delvis kreativa delar, såsom att ta fram underlag, sammanställa och visualisera statistiska data och presentationer i PowerPoint samt bidra till kommunikations insatser - webb, nyhetsbrev och informationsmaterial.
Dina egenskaper
Du har en god kommunikativ förmåga som skapar förutsättningar för ett nära samarbete med både verksamhetspersoner och medarbetare inom flera olika verksamheter. Du har lätt för att se helheter, samband och beroenden, och du drivs av att agera tillsammans med andra mot gemensamma mål. Med din ordningsamhet, goda struktur och starka drivkraft tar du dig an uppgifter på ett målinriktat sätt. Du har också en mycket god förmåga att samverka och bygga relationer, och är trygg i muntlig kommunikation samt i att anpassa dig till olika grupper och sammanhang. Då flera frågor är myndighetsövergripande behövs ofta samverkan med flera delar av organisationen. I ditt arbete förväntas du agera med stor självständighet och hög integritet.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift

Meriterande:
Arbetslivserfarenhet från offentlig sektor
Relevant eftergymnasial utbildning av kvalificerat administrativt arbete
Arbetat med presentationer av statistik och dataanalys
Arbetat grafiskt material, bildredigering

Omfattning och tillträde
Deltid 20h/v, konsultuppdrag till och med 2026-01-31. Start 2025-09-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35344 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Ekonomiassistent sökes!

Ansök    Feb 4    Perido AB    Ekonomiassistent
Har du minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och känner dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Är du en noggrann, strukturerad och driven person som längtar efter att göra nytta? Då tror vi att du har de rätta förutsättningarna för att lyckas i den här rollen! Om tjänsten Vi på Perido söker en mycket driven ekonomiassistent till vår kund, ett servicebolag inom försäkringsbranschen. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Uppsala. Dina ... Visa mer
Har du minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och känner dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Är du en noggrann, strukturerad och driven person som längtar efter att göra nytta? Då tror vi att du har de rätta förutsättningarna för att lyckas i den här rollen!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en mycket driven ekonomiassistent till vår kund, ett servicebolag inom försäkringsbranschen. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Uppsala.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med många varierade arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Förbereda och genomföra betalningar till leverantörer
Säkerställa att alla leverantörsfakturor bokförs korrekt i systemet enligt företagets rutiner och kontoplan
Kontrollera att fakturor stämmer, säkerställa att inga fakturor förfaller utan att de betalats i tid och följa upp eventuella obetalda fakturor
Vara kontaktperson för leverantörer vid frågor om fakturor, betalningar eller annan information
Göra avstämningar av leverantörsreskontra och säkerställa att alla saldon är korrekta
Rapportera om utestående betalningar och eventuella problem som behöver åtgärdas

Dina egenskaper
Vi söker en ekonomiassistent som är social och serviceinriktad, med en naturlig förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar och arbetsuppgifter. Din strukturerade och noggranna arbetsmetod hjälper dig att hantera många uppgifter parallellt, och du har en god känsla för detaljer. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att planera och prioritera.
Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Minst gymnasieexamen
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter
God systemvana
Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av att medverka vid ett systembyte
Erfarenhet av att arbeta med redovisning

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader med god chans att bli överrekrytering till kund. Start i mars/april.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35025 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Receptionist/Administratör till bilverkstad

Ansök    Jun 3    Perido AB    Kontorsreceptionist
Har du tidigare erfarenhet av arbete med administration? Söker du varierande arbetsdagar där du får en roll som både är administrativ och social med många kontaktytor? Då kan det vara precis detta du söker efter! Läs vidare och se om du håller med. Om tjänsten Perido söker nu en receptionist/administratör till vår kund, en bilverkstad med kontor i Knivsta. Detta är en roll med båda administrativa och kommunikativa inslag. Du blir dels företags ansikte utå... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av arbete med administration? Söker du varierande arbetsdagar där du får en roll som både är administrativ och social med många kontaktytor? Då kan det vara precis detta du söker efter! Läs vidare och se om du håller med.
Om tjänsten
Perido söker nu en receptionist/administratör till vår kund, en bilverkstad med kontor i Knivsta. Detta är en roll med båda administrativa och kommunikativa inslag. Du blir dels företags ansikte utåt och får ta emot kunder som kommer in till kontoret. Vidare kommer du att hantera betalningar och fakturering, samt andra uppgifter av administrativ karaktär. Du kommer även att sköta all intern kommunikation.
Dina egenskaper
Vi söker flexibel person som har lätt för att lära dig nya uppgifter och viktigast av allt – du har den där självklara administrativa ådran och det analytiska sinnet. Du är nyfiken, lyhörd och har ett imponerande driv i allt du tar dig an. Du har lätt för att uttrycka dig i skrift och tycker det känns kul med en kombinerad roll av reception/administration och kommunikation. Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Tidigare erfarenheter inom administration
Erfarenhet av service
B-körkort
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Mycket meriterande om du har en tekniska intressen och en fordonsteknisk bakgrund
Erfarenhet av ekonomiska uppgifter
Tillgång till egen bil

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning direkt hos kund. Start enligt överenskommelse under augusti/september.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Jennifer Berglund som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34663 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Ekonomiassistent sökes!

Ansök    Jan 23    Perido AB    Ekonomiassistent
Har du minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och känner dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Är du en noggrann, strukturerad och driven person som längtar efter att göra nytta? Då tror vi att du har de rätta förutsättningarna för att lyckas i den här rollen! Om tjänsten Vi på Perido söker en mycket driven ekonomiassistent till vår kund, ett servicebolag inom försäkringsbranschen. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Uppsala. Dina ... Visa mer
Har du minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och känner dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Är du en noggrann, strukturerad och driven person som längtar efter att göra nytta? Då tror vi att du har de rätta förutsättningarna för att lyckas i den här rollen!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en mycket driven ekonomiassistent till vår kund, ett servicebolag inom försäkringsbranschen. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Uppsala.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med många varierade arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Förbereda och genomföra betalningar till leverantörer
Säkerställa att alla leverantörsfakturor bokförs korrekt i systemet enligt företagets rutiner och kontoplan
Kontrollera att fakturor stämmer, säkerställa att inga fakturor förfaller utan att de betalats i tid och följa upp eventuella obetalda fakturor
Vara kontaktperson för leverantörer vid frågor om fakturor, betalningar eller annan information
Göra avstämningar av leverantörsreskontra och säkerställa att alla saldon är korrekta
Rapportera om utestående betalningar och eventuella problem som behöver åtgärdas

Dina egenskaper
Vi söker en ekonomiassistent som är social och serviceinriktad, med en naturlig förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar och arbetsuppgifter. Din strukturerade och noggranna arbetsmetod hjälper dig att hantera många uppgifter parallellt, och du har en god känsla för detaljer. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att planera och prioritera.
Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Minst gymnasieexamen
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter
God systemvana
Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av att medverka vid ett systembyte
Erfarenhet av att arbeta med redovisning

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader med god chans att bli överrekrytering till kund. Start i mars/april.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35025 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Bilintresserad receptionist/administratör till bilverkstad - Knivsta

Ansök    Jun 27    Perido AB    Kontorsreceptionist
Har du tekniska intressen och tidigare erfarenhet av arbete med administration? Är du intresserad av bilar eller tidigare jobbat inom fordonsindustrin? Söker du varierande arbetsdagar där du får en roll som både är administrativ och social med många kontaktytor? Då kan det vara precis detta du söker efter! Läs vidare och se om du håller med. Om tjänsten Perido söker nu en receptionist/administratör till vår kund, en bilverkstad med kontor i Knivsta. Detta... Visa mer
Har du tekniska intressen och tidigare erfarenhet av arbete med administration? Är du intresserad av bilar eller tidigare jobbat inom fordonsindustrin? Söker du varierande arbetsdagar där du får en roll som både är administrativ och social med många kontaktytor? Då kan det vara precis detta du söker efter! Läs vidare och se om du håller med.
Om tjänsten
Perido söker nu en receptionist/administratör till vår kund, en bilverkstad med kontor i Knivsta. Detta är en roll med båda administrativa och kommunikativa inslag. Du blir dels företagets ansikte utåt och får ta emot kunder som kommer in till kontoret. Vid kundbemötandet kommer även dina kunskaper om fordon vara betydelsefulla. Vidare kommer du att hantera betalningar och fakturering, andra administrativa uppgifter samt sköta all intern kommunikation.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är en flexibel person, har lätt för att lära dig nya uppgifter och viktigast av allt – du har den där självklara administrativa ådran och det analytiska sinnet. Du är nyfiken, lyhörd och har ett imponerande driv i allt du tar dig an. Du har lätt för att uttrycka dig i skrift och tycker det känns kul med en kombinerad roll av reception/administration och kommunikation. Du har ett intresse för bilar och goda kunskaper om dem. Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Tidigare erfarenheter inom administration
Erfarenhet av service
B-körkort
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift
Fordonskännedom och tekniska intressen

Meriterande:
Fordonsteknisk bakgrund
Erfarenhet av ekonomiska uppgifter
Tillgång till egen bil

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning direkt hos kund. Start enligt överenskommelse under augusti/september.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Jennifer Berglund som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34663 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre