Lediga jobb Randstad AB i Knivsta

Se alla lediga jobb från Randstad AB i Knivsta. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Knivsta som finns inom det yrket.

Maskinoperatör

Arbetsbeskrivning Är du en erfaren arbetare inom industritillverkning? Har du tidigare arbete med stansmaskiner och jobbat utifrån ritningar? Då kan du vara den vi letar efter. Vi söker just nu för kunds räkning en maskinoperatör till ett konsultuppdrag på heltid, 2 skift med start i början av mars 3 månader med stor chans till förlängning. Kund ligger 2 mil söder om Uppsala. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av v... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren arbetare inom industritillverkning? Har du tidigare arbete med stansmaskiner och jobbat utifrån ritningar? Då kan du vara den vi letar efter.
Vi söker just nu för kunds räkning en maskinoperatör till ett konsultuppdrag på heltid, 2 skift med start i början av mars 3 månader med stor chans till förlängning. Kund ligger 2 mil söder om Uppsala.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
3 månaders prov med avsikt att följas av tillsvidareanställning.
Önskvärd start senast början av marsmånad 2024

Ansvarsområden
Som maskinoperatör arbetar du efter satta rutiner med bland annat kontinuerligt underhåll enligt underhållsplaneringen. Du kommer även arbeta med kvalitetssäkring och förbättringsarbeten.



Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du som söker:
Har arbetat i industrielltillverkning
Kan jobba skift.

Det är mycket meriterande om du även:
Arbetet i maskinbearbetning
Arbetat i stansmaskiner
Plastbearbetning
Kan ritningsläsning
Har truckkort
Har B körkort
Kan Monitor affärs och produktionssystem

Som person ser vi att du som söker är självständig i ditt arbete och som ser helten i sin funktion. Du är en lagspelare som är ödmjuk inför nya utmaningar och rädd för att kavla upp ärmarna.



Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Maskinoperatör

Arbetsbeskrivning Är du redo för en ny utmaning och vill ta nästa kliv och jobba inom produktion? Då har vi jobbet för dig! Nu söker vi efter ansvarsfulla och drivna Maskinoperatörer till vår kund i Knivsta. Som Maskinoperatör hos vår kund så kommer du ansvara för den dagliga driften i produktionen, utföra maskinunderhåll och se till att det är ordning och reda i produktionslokalen. Även Förbättringsarbeten och kvalitetssäkring ingår i dina arbetsuppgifte... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en ny utmaning och vill ta nästa kliv och jobba inom produktion? Då har vi jobbet för dig! Nu söker vi efter ansvarsfulla och drivna Maskinoperatörer till vår kund i Knivsta.
Som Maskinoperatör hos vår kund så kommer du ansvara för den dagliga driften i produktionen, utföra maskinunderhåll och se till att det är ordning och reda i produktionslokalen. Även Förbättringsarbeten och kvalitetssäkring ingår i dina arbetsuppgifter och du förväntas vara en lagspelare som är flexibel i ditt arbete.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Ansvara för den dagliga driften i produktionslokalen
Utföra maskinunderhåll
Förbättringsarbeten och kvalitetssäkring
Arbeta både självständigt och i team för att säkerställa att arbetet utförs med hög kvalitet och effektivitet


Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet från produktionsarbete sedan tidigare, du har B-körkort för att kunna ta dig till och från arbetet och det är meriterande om du har truckkort.
Som person är du flexibel och kan anpassa dig till olika arbetsuppgifter och situationer. Du är en lagspelare med ett starkt driv och engagemang för att alltid leverera ditt bästa. Självklart har du även en positiv inställning och gillar att arbeta i en dynamisk och utmanande miljö.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Processoperatör

Arbetsbeskrivning Är du redo för en ny utmaning och vill ta nästa kliv och jobba inom produktion? Vi söker nu efter processoperatörer till våra kunder för kommande uppdrag i Uppsala med omnejd. Som processoperatör krävs det att du enkelt kan ta till dig instruktioner och följa satta regler och riktlinjer. Du är flexibel och kan snabbt prioritera om ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Du har ett öga för detaljer och har dokumentationsvana, samt är öppe... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en ny utmaning och vill ta nästa kliv och jobba inom produktion? Vi söker nu efter processoperatörer till våra kunder för kommande uppdrag i Uppsala med omnejd.
Som processoperatör krävs det att du enkelt kan ta till dig instruktioner och följa satta regler och riktlinjer. Du är flexibel och kan snabbt prioritera om ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Du har ett öga för detaljer och har dokumentationsvana, samt är öppen för att arbeta olika skiftgångar.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Hantering och övervakning av maskiner och utrustning
Utförande av kvalitetskontroller
Sortering och paketering av färdiga produkter
Truckkörning
Upprätthållande av en ren och säker arbetsmiljö




Kvalifikationer
Du har en avslutad gymnasieutbildning och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet från produktionsarbete sedan tidigare. Det är meriterande om du har en operatörsutbildning, innehar b-körkort och truckkort. Som person är du flexibel och kan anpassa dig till olika arbetsuppgifter och situationer. Du är en lagspelare med ett starkt driv och engagemang för att alltid leverera ditt bästa, och du har en positiv inställning och gillar att arbeta i en dynamisk och utmanande miljö.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Lager/godsarbetare

Ansök    Jan 29    Randstad AB    Lagerarbetare
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren lagerarbetare som har tidigare erfarenhet från lagerhantering och spedition? Då ska du kolla hit! Just nu letar vi för kunds räkning en lager/godsarbetare till kund 2 mil söder om Uppsala för ett konsultuppdrag med start omgående. Det finns stor chans till förlängning och intern anställning hos kunden. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Ran... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren lagerarbetare som har tidigare erfarenhet från lagerhantering och spedition? Då ska du kolla hit! Just nu letar vi för kunds räkning en lager/godsarbetare till kund 2 mil söder om Uppsala för ett konsultuppdrag med start omgående. Det finns stor chans till förlängning och intern anställning hos kunden.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald

Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
Kontakt med chaufförer
Utfärdande av transportdokument
Kvalitetssäkra leveranser
Hantering av returer
Uppdatering av affärssystemet inom spedition
Beställning av förbrukningsmaterial till gods
Inventering
Beräkna och debitera frakt kostnad till våra kunder gällande våra utleveranser


Kvalifikationer
För att vara aktuell ser vi att du som söker har:
Truckkort
B körkort
Tidigare erfarenhet från arbete med gods
Tidigare erfarenhet från arbete med lagerhantering
Tidigare erfarenhet från arbete med speditions bokning

Det är meriterande om du arbetat i monitor men inget krav.


Som person ser vi att du som söker är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra. Du är trygg i dig själv och kan enkelt ta dig an nya utmaningar. Utöver det ser vi att du är självständig i ditt arbete och har ordning och reda. Du har ett helhetsperspektiv och kan effektivt strukturerar arbetet.



Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Jan 15    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Vill du till en arbetsplats där god stämning och bra samarbete är en självklarhet? Härligt! Vi söker dig som är Junior ekonomiassistent, du är i början av din karriär och vill gärna bygga på dig mer erfarenhet. Nu har du möjligheten! Tjänsten är ett längre vikariat med varierande uppgifter inom ekonomifunktionen. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och tryggheten i kollektivavtalade villkor. Din konsultchef finns ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du till en arbetsplats där god stämning och bra samarbete är en självklarhet? Härligt!
Vi söker dig som är Junior ekonomiassistent, du är i början av din karriär och vill gärna bygga på dig mer erfarenhet.
Nu har du möjligheten!
Tjänsten är ett längre vikariat med varierande uppgifter inom ekonomifunktionen.


Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och tryggheten i kollektivavtalade villkor. Din konsultchef finns alltid nära till hands och kommer att stötta dig i ditt uppdrag.
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-02-05. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Hanna Bahrami, [email protected]
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Leverantörsfakturor och leverantörsbetalningar.
Kundfakturering och kundinbetalning,
Hämtar filer från bank.
Avstämningar av bankkonto.
Skicka påminnelser på obetalda fakturor.
Löpande bokföring.
Utläggs hantering.
Handlägga kundavtal samt arkivering.
Administration för företagskort och drivmedel.





Kvalifikationer
Kommunikation med sju andra enheter/sites i Sverige, därav krävs god kommunikationsförmåga skriftligt och muntligt.
Flexibilitet att kunna prioritera vid oförutsedda händelser.
Gärna utbildning inom ekonomi, YH eller Högskola.
Vi värdesätter även personlighet och rätt mindset för denna roll.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Produktionsplanerare

Arbetsbeskrivning Är du en produktionsledare som söker nya utmaningar? Eller står du i startgroparna till att ta nästa steg inom inköp och planering? Då kan du vara den vi letar efter. Just nu sköter vi för kunds räkning en produktionsplanerare för ett uppdrag med start omgående ca 3 månader framåt. Stor chans till förlängning! Arbetet är förlagt på heltid, dagtid. Urval sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen me... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en produktionsledare som söker nya utmaningar? Eller står du i startgroparna till att ta nästa steg inom inköp och planering? Då kan du vara den vi letar efter. Just nu sköter vi för kunds räkning en produktionsplanerare för ett uppdrag med start omgående ca 3 månader framåt. Stor chans till förlängning! Arbetet är förlagt på heltid, dagtid.


Urval sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som produktionsplanerare kommer du att ansvara för planeringen av den interna produktionen. Du kommer att arbete i affärssystemet Monitor och föra en del dokumentation. Vidare kommer du att samarbeta med fler parter inom bolaget bland annat inköparen.



Kvalifikationer
För att du ska vara aktuell ser vi att du som söker har:
Arbetat i Monitor
Erfarenhet från enklare produktion
Erfarenhet av planering och inköp

Som person ser vi att du är driven och handlingskraftig. Du har en bra struktur på ditt arbete och kan enkelt koordinera processer för att effektivisera.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Bilmekaniker till Uppsala

Arbetsbeskrivning Älskar du att meka och har ett intresse för bilar? Har du tidigare erfarenhet som mekaniker och vill testa något nytt? Eller har du arbetat som elektronikmontör och mekat med bilar på fritiden?  Vi söker dig som har ett intresse för att meka  och en vilja att lära dig mer. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivav... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Älskar du att meka och har ett intresse för bilar? Har du tidigare erfarenhet som mekaniker och vill testa något nytt? Eller har du arbetat som elektronikmontör och mekat med bilar på fritiden?  Vi söker dig som har ett intresse för att meka  och en vilja att lära dig mer.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I denna tjänst kommer du utföra allt ifrån enklare service till djupare felsökning, diagnos och reparationer av fordon. Utbildningar och vidareutveckling förekommer löpande. Som en del av kundens satsning framåt expanderar de och söker flera kompetenta mekaniker till sin anläggning i Uppsala.  Ett spännande arbete som ger stimulans och där du kan vara med och påverka. 

Kvalifikationer
Har intresse eller jobbat som mekaniker 
Gymnasieutbildning – mekaniker 
Meriterande om du meckat på fritiden  
Kunskaper inom el 

 För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2022-11-15, välkommen att ansöka på www.randstad.se.

För information: Oscar Nyrén, Konsultchef, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Boendeföreståndare

Ansök    Nov 13    Randstad AB    Verkställande direktör
Job description Vår samarbetspartner Svenska Kyrkan söker nu en boendeföreståndare till LSS-boende på 50%. Vill du vara med och bidra till ett samhälle som kännetecknas av glädje och omsorg om varandra? Då kan du vara den vi söker. Vi söker dig som vill jobba som boendeföreståndare i en verksamhet som ger stöd till personer med funktionsnedsättningar. Du kommer att ingå i ett mycket kompetent och stabilt arbetslag som har ett stort engagemang i sitt arbete... Visa mer
Job description
Vår samarbetspartner Svenska Kyrkan söker nu en boendeföreståndare till LSS-boende på 50%. Vill du vara med och bidra till ett samhälle som kännetecknas av glädje och omsorg om varandra? Då kan du vara den vi söker. Vi söker dig som vill jobba som boendeföreståndare i en verksamhet som ger stöd till personer med funktionsnedsättningar. Du kommer att ingå i ett mycket kompetent och stabilt arbetslag som har ett stort engagemang i sitt arbete. Det här är ett konsultuppdrag med start omgående under initialt sex månader, med god chans till förlängning. Tjänstens omfattning är på 50%. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se , vi går igenom urval löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Responsibilities
Som föreståndare har du ansvar för personal, inklusive vikarieanskaffning, schemaläggning och rekrytering, budget och det systematiska kvalitetsarbetet. Som föreståndare ingår du också i pastoratets chefsgrupp där det erbjuds chefsutveckling och kollegialt stöd i chefsrollen. I pastoratets gemensamma administration finns stöd inom HR, ekonomi, lön och fastighetsförvaltning. I ansvaret som föreståndare ligger att:
- arbetet organiseras så att den enskilde genom omvårdnaden tillförsäkras goda levnadsvillkor,
- omvårdnaden kännetecknas av en god etik och ett värdigt bemötande,
- omvårdnaden för varje boende planeras, dokumenteras och följs upp,
- kommunens eventuella övriga krav på eller riktlinjer för vad som skall dokumenteras verkställs,
- rutiner finns för att hantera synpunkter och klagomål,
- verksamheten planeras, utvecklas och utvärderas,
- verksamhetens resultat förmedlas till huvudmannen,
- verksamheten utvecklas i takt med ändrad lagstiftning och nya forskningsresultat.

Working hours

Qualifications
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som IVO godkänner som föreståndare, vilket innebär minst 180 hp, dokumenterade kurser i socialrätt, kunskap och erfarenhet om intellektuella funktionsnedsättningar och autism och erfarenhet eller utbildning i ledarskap. Om du är diakon är det starkt meriterande för tjänsten.
Vi söker dig som:
- har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor
- har stort tålamod och förmåga och vilja att tänka långsiktigt och verka för kontinuitet
- är stabil och trygg i ditt ledarskap och har god förmåga att sätta gränser samtidigt som du jobbar med delaktighet
- är flexibel och kan prioritera och anpassa arbetssätt utifrån de behov som finns eller uppstår
- går in i verksamheten och kan arbeta obekväma arbetstider
- har god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt
- brinner för att människor kan utvecklas och därmed ser möjligheter och inte hinder
- har B-körkort

About the company
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Boendeföreståndare

Arbetsbeskrivning Vår samarbetspartner Svenska Kyrkan söker nu en boendeföreståndare till LSS-boende på 50%. Vill du vara med och bidra till ett samhälle som kännetecknas av glädje och omsorg om varandra? Då kan du vara den vi söker.   Vi söker  dig som vill jobba som boendeföreståndare i en verksamhet som ger stöd till personer med funktionsnedsättningar. Du kommer att ingå i ett mycket kompetent och stabilt arbetslag som har ett stort engagemang i sitt ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vår samarbetspartner Svenska Kyrkan söker nu en boendeföreståndare till LSS-boende på 50%. Vill du vara med och bidra till ett samhälle som kännetecknas av glädje och omsorg om varandra? Då kan du vara den vi söker.  

Vi söker  dig som vill jobba som boendeföreståndare i en verksamhet som ger stöd till personer med funktionsnedsättningar. Du kommer att ingå i ett mycket kompetent och stabilt arbetslag som har ett stort engagemang i sitt arbete. 

Det här är ett konsultuppdrag med start omgående under initialt sex månader, med god chans till förlängning.  Tjänstens omfattning är på 50%. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, vi går igenom urval löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum.


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansvarsområden
Som föreståndare har du ansvar för personal, inklusive vikarieanskaffning, schemaläggning och rekrytering, budget och det systematiska kvalitetsarbetet. Som föreståndare ingår du också i pastoratets chefsgrupp där det erbjuds chefsutveckling och kollegialt stöd i chefsrollen. I pastoratets gemensamma administration finns stöd inom HR, ekonomi, lön och fastighetsförvaltning. 

I ansvaret som föreståndare ligger att:
- arbetet organiseras så att den enskilde genom omvårdnaden tillförsäkras goda levnadsvillkor,
- omvårdnaden kännetecknas av en god etik och ett värdigt bemötande,
- omvårdnaden för varje boende planeras, dokumenteras och följs upp,
- kommunens eventuella övriga krav på eller riktlinjer för vad som skall dokumenteras verkställs,
- rutiner finns för att hantera synpunkter och klagomål,
- verksamheten planeras, utvecklas och utvärderas,
- verksamhetens resultat förmedlas till huvudmannen,
- verksamheten utvecklas i takt med ändrad lagstiftning och nya forskningsresultat.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som IVO godkänner som föreståndare, vilket innebär minst 180 hp, dokumenterade kurser i socialrätt, kunskap och erfarenhet om intellektuella funktionsnedsättningar och autism och erfarenhet eller utbildning i ledarskap. Om du är diakon är det starkt meriterande för tjänsten. 

Vi söker dig som:
- har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor
- har stort tålamod och förmåga och vilja att tänka långsiktigt och verka för kontinuitet
- är stabil och trygg i ditt ledarskap och har god förmåga att sätta gränser samtidigt som du jobbar med delaktighet
- är flexibel och kan prioritera och anpassa arbetssätt utifrån de behov som finns eller uppstår
- går in i verksamheten och kan arbeta obekväma arbetstider
- har god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt
- brinner för att människor kan utvecklas och därmed ser möjligheter och inte hinder 
- har B-körkort

Erfarenhet
Erfarenhet av liknande roll är ett krav.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Arkivarie för kortare uppdrag i södra stockholm

Ansök    Maj 4    Randstad AB    Arkivassistent
Arbetsbeskrivning Är du nyexaminerad eller utbildad arkivarie som söker efter en ny utmaning? Då kan vi ha ett uppdrag för dig! Vi söker just nu en arkivarie för ett kortare uppdrag i södra Stockholm.   Kortare uppdrag förlagt på heltid, dagtid med startdatum v.24.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som fr... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du nyexaminerad eller utbildad arkivarie som söker efter en ny utmaning? Då kan vi ha ett uppdrag för dig! Vi söker just nu en arkivarie för ett kortare uppdrag i södra Stockholm.  


Kortare uppdrag förlagt på heltid, dagtid med startdatum v.24. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer ha hela ansvaret för avslutningen av arkiven. I arbetet kommer du bland annat att uppdatera, skriva in rätt arkivförteckning och serieanmärkning, notera om serie kan innehålla sekretess etc. Det viktigaste är att arbetet genomförs rätt och riktigt. 

Kvalifikationer
För att du ska vara aktuell för detta uppdrag ser vi att du har en utbildning inom arkivering. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från arkivering. Vidare ser vi att du har god kunskap om arkiv- och offentlighetslagstiftningen och dataskyddsförordningen. Det är av vikt att du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. 


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du noggrann, ansvarstagande och du ska kunna arbeta strukturerat och självständigt. Du har god känsla för service och intresse att arbeta i en verksamhetsstödjande funktion. Du har god samarbetsförmåga och trivas i en internationellt präglad och flerspråkig arbetsmiljö. 
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Erfarenhet
Utbildning i arkivering eller arbetslivserfarenhet är ett krav.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Oscar Nyrén I Konsultchef I [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Logistikmedarbetare till Tollco i Knivsta

Ansök    Jan 24    Randstad AB    Lagerarbetare
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en medarbetare inom gods och lager!  Ditt uppdrag att ansvara för och hantera den dagliga logistiken av in- och utgående leveranser samt företagets lager på ett effektivt sätt.  I ditt arbete är utgångspunkten tydlighet samt ordning och reda för att säkerställa att vi alltid kan genomföra våra åtaganden samt att vi alltid använder våra medel på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.   Ansvarsområden I rollen som logistikmeda... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en medarbetare inom gods och lager!  Ditt uppdrag att ansvara för och hantera den dagliga logistiken av in- och utgående leveranser samt företagets lager på ett effektivt sätt. 
I ditt arbete är utgångspunkten tydlighet samt ordning och reda för att säkerställa att vi alltid kan genomföra våra åtaganden samt att vi alltid använder våra medel på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.  

Ansvarsområden

I rollen som logistikmedarbetare ansvarar du tillsammans med teamet för att kvalitetssäkra våra leveranser & leveranstider till kund. Du är en viktig del av av företagets funktioner och samarbetet mellan logistik och produktion är av stor vikt. Du har hand om våra chaufförer & leverantörer inom logistik samtidigt som du stödjer försäljningsavdelningen för att uppnå bolagets mål. I ditt ansvar innefattas även administration, så som utfärdande av transportdokument, planering av rutter samt hantering av returer. Utöver dessa ansvarsområden kommer du att arbeta med: 


In/utleveranser
Kvalitetssäkra våra leveranser & leveranstider till kund
Mottagnings & kvalitetskontroller av inkommande material
Hantering legoartiklar
Uppdatering av affärssystemet inom spedition
Beställning av förbrukningsmaterial till gods
Samarbete med produktionen ständigt arbeta för att öka produktiviteten
Inventering
Fylla på pallpoolen
Ordning & reda 
Utarbeta planer för att säkerhetsställa och sänka logistikkostander, i detta arbete ingår uppföljning & kvalitetssäkring
Att tillsammans med produktionschef arbeta mot LEAN anpassad process kopplat till lager och logistik och dess samröre med vår interna produktionsprocess. 
Utarbeta bästa lämpliga emballage tillsammans med inköp för våra produkter från leverantör till kund leverans.




Arbetstider
Heltid, med arbetstid förlagt på vardagar. 
Måndag-torsdag kl 07:00-16:00 samt fredagar 07:30-14:30. 

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har erfarenhet av liknande roller sedan tidigare. Du drivs av att arbeta med ständigt förbättrings- och kvalitetsarbete samt uppskattar förändringar som leder till utveckling. För att trivas i rollen klarar du av att axla flera uppgifter parallellt och tar eget initiativ till dina dagliga uppgifter.  

Erfarenhet
ca 3 års erfarenhet av liknande roll.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-02-06, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så ansök redan idag! För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: 

Linnea Holmström, [email protected] tel: +46702844965
Linda Cooper, [email protected] tel: +46729889035

Om företaget
Tollcos uppgift är att förhindra och reducera effekten av vattenskador i fastigheter. Det gör vi genom att utveckla och tillverka innovativa lösningar som skapar trygghet för de som vistas i miljön och de som äger fastigheterna. Tollco är marknadsledande och har idag Europas bredaste utbud av vattenskadeförebyggande produkter och system.

Vattenskador kostar svenska fastighetsägare miljardbelopp varje år. Även hantverkare och montörer kan tvingas betala onödiga kostnader när en vattenskada uppstår efter en renovering. Tollco har idag ett samarbete med flera försäkringsbolag och många köksleverantörer använder våra produkter som standard i sina kök. Tollco grundades 1995 och huvudkontor samt produktion ligger i Knivsta mellan Stockholm och Uppsala. Visa mindre

Maskinoperatör till Tollco i Knivsta

Ansök    Feb 14    Randstad AB    Elektronikmontör
Arbetsbeskrivning Vi söker nu maskinoperatörer till Tollco i Knivsta. Tollco är ett expansivt producerande företag och en marknadsledande leverantör av vattenskadeförebyggande produkter för fastigheter. Företaget, vars lokaler är belägna i Knivsta, söker nu förstärkning till sin produktionsavdelning.   Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Tollco. Ansvarsområden I rollen... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu maskinoperatörer till Tollco i Knivsta. Tollco är ett expansivt producerande företag och en marknadsledande leverantör av vattenskadeförebyggande produkter för fastigheter. Företaget, vars lokaler är belägna i Knivsta, söker nu förstärkning till sin produktionsavdelning.  
Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Tollco.

Ansvarsområden
I rollen som maskinoperatör kommer du primärt att arbeta vid maskinerna och med montering och paketering av företagets produkter innan de skickas iväg till dess kunder. Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp som gemensamt arbetar på företagets produktionsavdelning. Till en början kommer du att genomgå en upplärningsperiod för att få god förståelse för företagets produkter och verksamhet. 


Montering
Paketering 
Operatörsarbete


Arbetstider
Heltid. Arbetet är förlagt till kvälls och nattid under vardagar.

Kvalifikationer
För att bli framgångsrik i rollen så trivs du med att arbeta i högt tempo, har lätt att se vad som behöver göras och tar initiativ till detta. Du ska kunna arbeta noggrant, självständigt och effektivt i enighet med uppsatta produktionsmål. Du bör även känna dig bekväm med fysiskt krävande arbetsuppgifter.


Initiativtagande
Noggrann
Effektiv

Det är meriterande om du har truckkörkort. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Du är strukturerad, ordningsam och har gärna ett tekniskt intresse.

Erfarenhet
Vi ser att du som söker har minst två -års erfarenhet av arbete som maskinoperatör i närtid

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-02-06. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Linnea Holmström, [email protected] tel: +46702844965 samt 
Linda Cooper, [email protected] tel: +46729889035

Om företaget
Tollcos uppgift är att förhindra och reducera effekten av vattenskador i fastigheter. Det gör vi genom att utveckla och tillverka innovativa lösningar som skapar trygghet för de som vistas i miljön och de som äger fastigheterna. Tollco är marknadsledande och har idag Europas bredaste utbud av vattenskadeförebyggande produkter och system.

Vattenskador kostar svenska fastighetsägare miljardbelopp varje år. Även hantverkare och montörer kan tvingas betala onödiga kostnader när en vattenskada uppstår efter en renovering. Tollco har idag ett samarbete med flera försäkringsbolag och många köksleverantörer använder våra produkter som standard i sina kök. Tollco grundades 1995 och huvudkontor samt produktion ligger i Knivsta mellan Stockholm och Uppsala. Visa mindre

Maskinoperatör till Tollco i Knivsta

Ansök    Jan 20    Randstad AB    Elektronikmontör
Arbetsbeskrivning Vi söker nu maskinoperatörer till Tollco i Knivsta. Tollco är ett expansivt producerande företag och en marknadsledande leverantör av vattenskadeförebyggande produkter för fastigheter. Företaget, vars lokaler är belägna i Knivsta, söker nu förstärkning till sin produktionsavdelning.   Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Tollco. Ansvarsområden I rollen... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu maskinoperatörer till Tollco i Knivsta. Tollco är ett expansivt producerande företag och en marknadsledande leverantör av vattenskadeförebyggande produkter för fastigheter. Företaget, vars lokaler är belägna i Knivsta, söker nu förstärkning till sin produktionsavdelning.  
Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Tollco.

Ansvarsområden
I rollen som maskinoperatör kommer du primärt att arbeta vid maskinerna och med montering och paketering av företagets produkter innan de skickas iväg till dess kunder. Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp som gemensamt arbetar på företagets produktionsavdelning. Till en början kommer du att genomgå en upplärningsperiod för att få god förståelse för företagets produkter och verksamhet. 


Montering
Paketering 
Operatörsarbete


Arbetstider
Heltid. Arbetet är förlagt till kvälls och nattid under vardagar.

Kvalifikationer
För att bli framgångsrik i rollen så trivs du med att arbeta i högt tempo, har lätt att se vad som behöver göras och tar initiativ till detta. Du ska kunna arbeta noggrant, självständigt och effektivt i enighet med uppsatta produktionsmål. Du bör även känna dig bekväm med fysiskt krävande arbetsuppgifter.


Initiativtagande
Noggrann
Effektiv

Det är meriterande om du har truckkörkort. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Du är strukturerad, ordningsam och har gärna ett tekniskt intresse.

Erfarenhet
Vi ser att du som söker har minst två -års erfarenhet av arbete som maskinoperatör i närtid

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-02-06. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Linnea Holmström, [email protected] tel: +46702844965 samt 
Linda Cooper, [email protected] tel: +46729889035

Om företaget
Tollcos uppgift är att förhindra och reducera effekten av vattenskador i fastigheter. Det gör vi genom att utveckla och tillverka innovativa lösningar som skapar trygghet för de som vistas i miljön och de som äger fastigheterna. Tollco är marknadsledande och har idag Europas bredaste utbud av vattenskadeförebyggande produkter och system.

Vattenskador kostar svenska fastighetsägare miljardbelopp varje år. Även hantverkare och montörer kan tvingas betala onödiga kostnader när en vattenskada uppstår efter en renovering. Tollco har idag ett samarbete med flera försäkringsbolag och många köksleverantörer använder våra produkter som standard i sina kök. Tollco grundades 1995 och huvudkontor samt produktion ligger i Knivsta mellan Stockholm och Uppsala. Visa mindre

Maskinoperatör till Tollco i Knivsta

Ansök    Jan 20    Randstad AB    Elektronikmontör
Arbetsbeskrivning Vi söker nu maskinoperatörer till Tollco i Knivsta. Tollco är ett expansivt producerande företag och en marknadsledande leverantör av vattenskadeförebyggande produkter för fastigheter. Företaget, vars lokaler är belägna i Knivsta, söker nu förstärkning till sin produktionsavdelning.   Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Tollco. Ansvarsområden I rollen... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu maskinoperatörer till Tollco i Knivsta. Tollco är ett expansivt producerande företag och en marknadsledande leverantör av vattenskadeförebyggande produkter för fastigheter. Företaget, vars lokaler är belägna i Knivsta, söker nu förstärkning till sin produktionsavdelning.  
Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Tollco.

Ansvarsområden
I rollen som maskinoperatör kommer du primärt att arbeta vid maskinerna och med montering och paketering av företagets produkter innan de skickas iväg till dess kunder. Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp som gemensamt arbetar på företagets produktionsavdelning. Till en början kommer du att genomgå en upplärningsperiod för att få god förståelse för företagets produkter och verksamhet. 


Montering
Paketering 
Operatörsarbete


Arbetstider
Heltid. Arbetet är förlagt till kvälls och nattid under vardagar.

Kvalifikationer
För att bli framgångsrik i rollen så trivs du med att arbeta i högt tempo, har lätt att se vad som behöver göras och tar initiativ till detta. Du ska kunna arbeta noggrant, självständigt och effektivt i enighet med uppsatta produktionsmål. Du bör även känna dig bekväm med fysiskt krävande arbetsuppgifter.


Initiativtagande
Noggrann
Effektiv

Det är meriterande om du har truckkörkort. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Du är strukturerad, ordningsam och har gärna ett tekniskt intresse.

Erfarenhet
Vi ser att du som söker har minst två -års erfarenhet av arbete som maskinoperatör i närtid

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-02-06. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Linnea Holmström, [email protected] tel: +46702844965 samt 
Linda Cooper, [email protected] tel: +46729889035

Om företaget
Tollcos uppgift är att förhindra och reducera effekten av vattenskador i fastigheter. Det gör vi genom att utveckla och tillverka innovativa lösningar som skapar trygghet för de som vistas i miljön och de som äger fastigheterna. Tollco är marknadsledande och har idag Europas bredaste utbud av vattenskadeförebyggande produkter och system.

Vattenskador kostar svenska fastighetsägare miljardbelopp varje år. Även hantverkare och montörer kan tvingas betala onödiga kostnader när en vattenskada uppstår efter en renovering. Tollco har idag ett samarbete med flera försäkringsbolag och många köksleverantörer använder våra produkter som standard i sina kök. Tollco grundades 1995 och huvudkontor samt produktion ligger i Knivsta mellan Stockholm och Uppsala. Visa mindre

Logistikmedarbetare till Tollco i Knivsta

Ansök    Jan 20    Randstad AB    Lagerarbetare
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en medarbetare inom gods och lager!  Ditt uppdrag att ansvara för och hantera den dagliga logistiken av in- och utgående leveranser samt företagets lager på ett effektivt sätt.  I ditt arbete är utgångspunkten tydlighet samt ordning och reda för att säkerställa att vi alltid kan genomföra våra åtaganden samt att vi alltid använder våra medel på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.   Ansvarsområden I rollen som logistikmeda... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en medarbetare inom gods och lager!  Ditt uppdrag att ansvara för och hantera den dagliga logistiken av in- och utgående leveranser samt företagets lager på ett effektivt sätt. 
I ditt arbete är utgångspunkten tydlighet samt ordning och reda för att säkerställa att vi alltid kan genomföra våra åtaganden samt att vi alltid använder våra medel på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.  

Ansvarsområden

I rollen som logistikmedarbetare ansvarar du tillsammans med teamet för att kvalitetssäkra våra leveranser & leveranstider till kund. Du är en viktig del av av företagets funktioner och samarbetet mellan logistik och produktion är av stor vikt. Du har hand om våra chaufförer & leverantörer inom logistik samtidigt som du stödjer försäljningsavdelningen för att uppnå bolagets mål. I ditt ansvar innefattas även administration, så som utfärdande av transportdokument, planering av rutter samt hantering av returer. Utöver dessa ansvarsområden kommer du att arbeta med: 


In/utleveranser
Kvalitetssäkra våra leveranser & leveranstider till kund
Mottagnings & kvalitetskontroller av inkommande material
Hantering legoartiklar
Uppdatering av affärssystemet inom spedition
Beställning av förbrukningsmaterial till gods
Samarbete med produktionen ständigt arbeta för att öka produktiviteten
Inventering
Fylla på pallpoolen
Ordning & reda 
Utarbeta planer för att säkerhetsställa och sänka logistikkostander, i detta arbete ingår uppföljning & kvalitetssäkring
Att tillsammans med produktionschef arbeta mot LEAN anpassad process kopplat till lager och logistik och dess samröre med vår interna produktionsprocess. 
Utarbeta bästa lämpliga emballage tillsammans med inköp för våra produkter från leverantör till kund leverans.




Arbetstider
Heltid, med arbetstid förlagt på vardagar. 
Måndag-torsdag kl 07:00-16:00 samt fredagar 07:30-14:30. 

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har erfarenhet av liknande roller sedan tidigare. Du drivs av att arbeta med ständigt förbättrings- och kvalitetsarbete samt uppskattar förändringar som leder till utveckling. För att trivas i rollen klarar du av att axla flera uppgifter parallellt och tar eget initiativ till dina dagliga uppgifter.  

Erfarenhet
ca 3 års erfarenhet av liknande roll.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-02-06, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så ansök redan idag! För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: 

Linnea Holmström, [email protected] tel: +46702844965
Linda Cooper, [email protected] tel: +46729889035

Om företaget
Tollcos uppgift är att förhindra och reducera effekten av vattenskador i fastigheter. Det gör vi genom att utveckla och tillverka innovativa lösningar som skapar trygghet för de som vistas i miljön och de som äger fastigheterna. Tollco är marknadsledande och har idag Europas bredaste utbud av vattenskadeförebyggande produkter och system.

Vattenskador kostar svenska fastighetsägare miljardbelopp varje år. Även hantverkare och montörer kan tvingas betala onödiga kostnader när en vattenskada uppstår efter en renovering. Tollco har idag ett samarbete med flera försäkringsbolag och många köksleverantörer använder våra produkter som standard i sina kök. Tollco grundades 1995 och huvudkontor samt produktion ligger i Knivsta mellan Stockholm och Uppsala. Visa mindre

Processoperatör till Lignin Industries i Knivsta

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en processoperatör till Lignin Industries i Knivsta. Vill du vara en betydelsefull del av produktionen i ett litet och innovativt bolag som befinner sig i början av en spännande resa? Har du sedan tidigare erfarenhet av processindustri? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig.  Lignin Industries är ett innovativt bolag i en stark tillväxtfas. Bolaget inriktar sig på att ersätta fossila plaster med nedbrytbara biobas... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en processoperatör till Lignin Industries i Knivsta. Vill du vara en betydelsefull del av produktionen i ett litet och innovativt bolag som befinner sig i början av en spännande resa? Har du sedan tidigare erfarenhet av processindustri? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig. 

Lignin Industries är ett innovativt bolag i en stark tillväxtfas. Bolaget inriktar sig på att ersätta fossila plaster med nedbrytbara biobaserade material baserade på skogsavfallet lignin. Du kommer vara en viktig del av en engagerad arbetsgrupp där du kommer komma i kontakt med de flesta delarna av produktionsprocessen. 

Detta är en direktrekrytering där anställning sker direkt hos Lignin Industries. Alla frågor gällande rekryteringsprocessen tas via Randstad. 

Ansvarsområden
Som processoperatör hos Lignin Industries kommer det bland annat ingå följande arbetsuppgifter:


Daglig drift av tillverkningsprocessen.
Underhåll av utrustning. 
Styra och hantera produktionsmaterial enligt anvisningar/recept.
Köra fram råmaterial och andra produkter med hjälp av truck. 
Medverka i förbättringsarbete samt i olika typer av projekt. 
Uppmärksamma och förhindra diverse risker kopplade till verksamheten.
Loggning, rapportering och dokumentation av processdata. 


Arbetstider
Heltid. Måndag - fredag dagtid. Eventuellt skiftgång i framtiden. 

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du:


Är tekniskt och/eller mekaniskt intresserad.
Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter; exempelvis som operatör inom kemi/processindustri. 
Har körkort. Det är även meriterande om du innehar truckkort. 
Är en problemlösare som gärna tar egna initiativ. 
Talar och skriver svenska flytande och/eller har goda kunskaper i engelska. 
Trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har även ett intresse för att lära dig nya arbetsuppgifter samt ny utrustning. 
Det är meriterande om du tidigare har varit skyddsombud och/eller är utbildad inom hjärt- och lungräddning.


Ansökan
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
The forest is a renewable resource. Lignin is a by-product from the pulping industry. Globally 80 million tonnes is processed in the pulping industry, making it the largest natural by-product on earth. Today, 99% of the produced lignin is burnt for its energy value.

Lignin Industries convert lignin so it can be blended with virgin and recycled thermoplastics creating new types of bioplastics. For every 1 kg of fossil based plastics replaced by RENOL® we decrease CO? by 5-6 kgs released into the atmosphere. Visa mindre

Maskinoperatör till Tollco i Knivsta

Ansök    Aug 20    Randstad AB    Plastmaskinoperatör
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en maskinoperatör till Tollco i Knivsta. Tollco är ett expansivt producerande företag och en marknadsledande leverantör av vattenskadeförebyggande produkter för fastigheter. Företaget, vars lokaler är belägna i Knivsta, söker nu förstärkning till sin produktionsavdelning.   Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Tollco.  Ansvarsområden I rol... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en maskinoperatör till Tollco i Knivsta. Tollco är ett expansivt producerande företag och en marknadsledande leverantör av vattenskadeförebyggande produkter för fastigheter. Företaget, vars lokaler är belägna i Knivsta, söker nu förstärkning till sin produktionsavdelning.  

Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Tollco. 

Ansvarsområden
I rollen som maskinoperatör kommer du primärt att arbeta vid maskinerna och med montering och paketering av företagets produkter innan de skickas iväg till dess kunder. Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp som gemensamt arbetar på företagets produktionsavdelning. 

Arbetstider
Heltid. Arbetet är förlagt till kvällstid vardagar. Nattskift kan komma att bli aktuellt i framtiden. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs med att arbeta i högt tempo, har lätt att se vad som behöver göras och som också tar initiativ till att göra detta. Du ska kunna arbeta noggrant, självständigt och effektivt i enighet med uppsatta produktionsmål. Du bör även känna dig bekväm med fysiskt krävande arbetsuppgifter.

Erfarenhet av arbete i en liknande roll är meriterande för denna tjänst. Till en början kommer du att genomgå en upplärningsperiod för att få god förståelse för företagets produkter och verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Du är strukturerad, ordningsam och har gärna ett tekniskt intresse. 

Ansökan
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Tollcos uppgift är att förhindra och reducera effekten av vattenskador i fastigheter. Det gör vi genom att utveckla och tillverka innovativa lösningar som skapar trygghet för de som vistas i miljön och de som äger fastigheterna. Tollco är marknadsledande och har idag Europas bredaste utbud av vattenskadeförebyggande produkter och system.

Vattenskador kostar svenska fastighetsägare miljardbelopp varje år. Även hantverkare och montörer kan tvingas betala onödiga kostnader när en vattenskada uppstår efter en renovering. Tollco har idag ett samarbete med flera försäkringsbolag och många köksleverantörer använder våra produkter som standard i sina kök.

Tollco grundades 1995. Huvudkontoret och produktionen ligger i Knivsta mellan Stockholm och Uppsala. Visa mindre

Sjuksköterska till Knivsta

Arbetsbeskrivning Randstad Care söker sjuksköterska som vill arbeta inom hemsjukvården i Knivsta. Vi på Randstad Care strävar efter att alltid ha nöjda och välmående konsulter. Med täta uppföljningar och nära dialog ser vi till så att du som anställd hos oss alltid känner dig trygg. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga villkor, vilket bland annat innefattar högre lön, flexibilitet, kollektivavtal, friskvårdsersättning, försäkringar och pension. H... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Randstad Care söker sjuksköterska som vill arbeta inom hemsjukvården i Knivsta.

Vi på Randstad Care strävar efter att alltid ha nöjda och välmående konsulter. Med täta uppföljningar och nära dialog ser vi till så att du som anställd hos oss alltid känner dig trygg. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga villkor, vilket bland annat innefattar högre lön, flexibilitet, kollektivavtal, friskvårdsersättning, försäkringar och pension. Hos oss har du en dedikerad konsultchef som förstår din kompetens och dina önskemål.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansvarsområden
Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom hemsjukvård.

Arbetstider
Vardagar dagtid 2021-12-13 till och med 2022-01-07.

Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska med minst tre års erfarenhet. Körkort med manuell växellåda är ett krav. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-09-27, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För information: Jainaba Jagne +46723843011 alt  [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Senior Sales Manager to Lignin Industries

Ansök    Jul 2    Randstad AB    Försäljningschef
Job description Are you interested in a position where you are in charge of the sales strategy and execution, and at the same time have the opportunity of making a true impact on the environmental challenges by reducing fossil based plastics? We are in search of a Senior Sales Manager to Lignin Industries AB in Knivsta. If you have proven experience from leading complex B2B sales this is the right opportunity for you! Lignin Industries is a young, innov... Visa mer
Job description
Are you interested in a position where you are in charge of the sales strategy and execution, and at the same time have the opportunity of making a true impact on the environmental challenges by reducing fossil based plastics?

We are in search of a Senior Sales Manager to Lignin Industries AB in Knivsta. If you have proven experience from leading complex B2B sales this is the right opportunity for you!

Lignin Industries is a young, innovative and fast-growing company in the biotech sector. The company have patented a revolutionary technology transforming lignin, the most abundant unused biopolymer on earth, into a renewable and functional biomaterial replacing fossil-based plastics and aims to supply the plastic industry with a high performing material that will be converted into plastic bags, packaging materials, bottles, etcetera.

As a Senior Sales Manager, you will have a key role within the company and get a great chance to influence when you enter the company in a build-up phase. Since the company is in the phase of providing initial commercial volumes to the market and scale production, the role will initially focus on actively seek sales opportunities, taking the initial contact with potential customers and representing the commercial aspect in all sales meetings. Eventually, as the company expand, the role will be more focused to leading the sales force, setting strategies, processes, KPIs and follow-ups. You will be reporting to the CEO.   

Responsibilities
The Senior Sales Manager prioritizes the short to mid-term (1-3 years) sales and has as the main priority to close contracts. Due to the rapid growth of Lignin Industries, the position has dynamic elements and the nature of the role is both strategic and operational.

In summary, your responsibilities include:


Sales – Find, attract and contract the most interesting customers in the market worldwide.
Customer relationships – Ongoing dialogue and contact with customers, primarily online but also physical customer visits internationally. Understand customer needs and define and present solutions.
Contract negotiations – Lead contract discussions.
Ledarship – Leading & coaching the sales force, building a sales team over time, setting sales strategies, processes, goals and KPI’s and follow up.
Networking – Build brand awareness through networking, participating in conferences etc.


Working hours
Full time. Daytime Monday – Friday. You will have the ability to work partially remote. 

Qualifications


Strong leadership skills.  
Proven experience from complex B2B sales. 
Proficient level in English. 
BSc/MSc in business administration or relevant field.


It is meritorious with: 
Experience from sales in startups. 
Experience in international sales. 
Experience of legal documents. 
Experience in the plastics/bioplastics industry.
Additional language skills (Spanish, German, French, Chinese).


You have a well-developed business acumen, excellent communication & people skills and are passionate about sustainability and environment. You have an analytical mind, a high level of structure and the ability to strategize and solve problems. We would also like to see that you have project management- and negotiation experience/skills.

Application
Application deadline: 2021-08-08. Selection and interviews will be started after the last application date. 

In this recruitment, Lignin Industries is collaborating with Randstad. For questions regarding this role, please contact recruitment consultant Markus Balldin, [email protected], +46702844965. Because of GDPR applications cannot be accepted through e-mail so please apply online as soon as possible.

About the company
The forest is a renewable resource. Lignin is a by-product from the pulping industry. Globally 80 million tonnes is processed in the pulping industry, making it the largest natural by-product on earth. Today, 99% of the produced lignin is burnt for its energy value.

Lignin Industries convert lignin so it can be blended with virgin and recycled thermoplastics creating new types of bioplastics. For every 1 kg of fossil based plastics replaced by RENOL® we decrease CO? by 5-6 kgs released into the atmosphere. Visa mindre

Process Engineer - Lignin Industries AB in Knivsta

Job description Are you a chemical engineer or having a background in material science with experience from process industry? Do you enjoy working in a flexible environment where upscaling and improvements is a key for success? Then, this opportunity can be your next job! Lignin Industries is an innovative company in a strong growth phase. The company focuses on replacing fossil-based plastics with biodegradable bio-based materials based on the forest res... Visa mer
Job description
Are you a chemical engineer or having a background in material science with experience from process industry? Do you enjoy working in a flexible environment where upscaling and improvements is a key for success? Then, this opportunity can be your next job!

Lignin Industries is an innovative company in a strong growth phase. The company focuses on replacing fossil-based plastics with biodegradable bio-based materials based on the forest residue lignin.

As a process engineer you will be responsible for process analytics and technical improvements which will be critical for production scale-up. The role requires good analytical skills, knowledge of the process and a willingness to also work hands on. You will report directly to CTO. 



Responsibilities
The process engineer has the full responsibility to ensure the function of the production process line from lignin to granulate. You will keep a track and continually analyze the data to ensure improvement of the process. Due to the rapid growth of Lignin Industries, the position has dynamic elements and will also include responsibility over technical equipment in the production and some technical purchasing needed for the machines. 

Your main responsibilities are:
• Process improvements and follow-up
• Project leader for specific parts of the upscaling growth plan for the next production plant.
• Planning and service responsibilities for the technical equipment
• Production improvements
• Purchasing of technical equipment such as tools and spare parts



Working hours
Full time. Daytime Monday to Friday. 

Qualifications
To be successful here we require the following:
• University degree in Chemistry or material science
• Experience of working as a process engineer or production engineer within the process industry. If you have experience from plastic production, we find that very qualifying.
• Experience from extrusion is meritorious.
• Excellent knowledge in Swedish and English.
As a person, you have good ability to create structure and plan your own day. You have good analytical skills and run your own projects together with internal as well as external stakeholders. Decision-making and problem solving will take up a great part of your day. You have a strategic mindset that enables you to see the long-term consequences of your decisions. 



Application
Application deadline: 2021-04-19, selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.

In this recruitment, Lignin Industries is collaborating with Randstad Engineering. For questions regarding this role, please contact recruitment consultant Emma Paulsson, [email protected], +4676 6118917. Because of GDPR applications cannot be accepted through e-mail so please apply online as soon as possible



About the company
The forest is a renewable resource. Lignin is a by-product from the pulping industry. Globally 80 million tonnes is processed in the pulping industry, making it the largest natural by-product on earth. Today, 99% of the produced lignin is burnt for its energy value.

We, at Lignin Industries, convert lignin so it can be blended with virgin and recycled thermoplastics creating new types of bioplastics. For every 1 kg of fossil based plastics replaced by RENOL® we decrease CO? by 5-6 kgs released into the atmosphere. Visa mindre

Processoperatör till Lignin Industries i Knivsta

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en processoperatör till Lignin Industries i Knivsta. Vill du vara en betydelsefull del av produktionen i ett litet och innovativt bolag som befinner sig i början av en spännande resa? Har du sedan tidigare erfarenhet av processindustri? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig.  Lignin Industries är ett innovativt bolag i en stark tillväxtfas. Bolaget inriktar sig på att ersätta fossila plaster med nedbrytbara biobas... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en processoperatör till Lignin Industries i Knivsta. Vill du vara en betydelsefull del av produktionen i ett litet och innovativt bolag som befinner sig i början av en spännande resa? Har du sedan tidigare erfarenhet av processindustri? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig. 

Lignin Industries är ett innovativt bolag i en stark tillväxtfas. Bolaget inriktar sig på att ersätta fossila plaster med nedbrytbara biobaserade material baserade på skogsavfallet lignin. Du kommer vara en viktig del av en engagerad arbetsgrupp där du kommer komma i kontakt med de flesta delarna av produktionsprocessen. 

Detta är en direktrekrytering där anställning sker direkt hos Lignin Industries. Alla frågor gällande rekryteringsprocessen tas via Randstad. 

Ansvarsområden
Som processoperatör hos Lignin Industries kommer det bland annat ingå följande arbetsuppgifter:


Daglig drift av tillverkningsprocessen.
Underhåll av utrustning. 
Styra och hantera produktionsmaterial enligt anvisningar/recept.
Köra fram råmaterial och andra produkter med hjälp av truck. 
Medverka i förbättringsarbete samt i olika typer av projekt. 
Uppmärksamma och förhindra diverse risker kopplade till verksamheten.
Loggning, rapportering och dokumentation av processdata. 


Arbetstider
Heltid. Måndag - fredag dagtid. Eventuellt skiftgång i framtiden. 

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du:


Är tekniskt och/eller mekaniskt intresserad.
Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter; exempelvis som operatör inom kemi/processindustri. 
Har körkort. Det är även meriterande om du innehar truckkort. 
Är en problemlösare som gärna tar egna initiativ. 
Talar och skriver svenska flytande och/eller har goda kunskaper i engelska. 
Trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har även ett intresse för att lära dig nya arbetsuppgifter samt ny utrustning. 
Det är meriterande om du tidigare har varit skyddsombud och/eller är utbildad inom hjärt- och lungräddning.


Ansökan
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
The forest is a renewable resource. Lignin is a by-product from the pulping industry. Globally 80 million tonnes is processed in the pulping industry, making it the largest natural by-product on earth. Today, 99% of the produced lignin is burnt for its energy value.

Lignin Industries convert lignin so it can be blended with virgin and recycled thermoplastics creating new types of bioplastics. For every 1 kg of fossil based plastics replaced by RENOL® we decrease CO? by 5-6 kgs released into the atmosphere. Visa mindre

Sjuksköterska till boende i Knivsta

Arbetsbeskrivning Randstad Care söker sjuksköterska till ett äldreboende i Knivsta hela december. Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska på äldreboende. Vi på Randstad Care strävar efter att alltid ha nöjda och välmående konsulter. Med täta uppföljningar och nära dialog ser vi till så att du som anställd hos oss alltid känner dig trygg. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga villkor, vilket bland annat innefattar högre lön, flexibilitet, kol... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Randstad Care söker sjuksköterska till ett äldreboende i Knivsta hela december.

Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska på äldreboende.

Vi på Randstad Care strävar efter att alltid ha nöjda och välmående konsulter. Med täta uppföljningar och nära dialog ser vi till så att du som anställd hos oss alltid känner dig trygg. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga villkor, vilket bland annat innefattar högre lön, flexibilitet, kollektivavtal, friskvårdsersättning, försäkringar och pension från första arbetade timmen. Hos oss har du en dedikerad konsultchef som förstår din kompetens och dina önskemål.

Ansvarsområden
Äldreboende, omvårdnadsansvar.

Arbetstider
Vardagar kl. 7:00-15:30 2020-12-01 tom 2020-12-31.

Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska med minst tre års erfarenhet.  Du behöver besitta god vana och kännedom om kommunal vård inklusive korttidsvård. Omvårdnadsansvar på hela uppdraget ingår.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-11-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För information: Jainaba Jagne +46723843011 alt  [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Production Manager - Lignin Industries in Knivsta

Job description Are you interested in a position where you can influence the outcome and at the same time contribute to environmental sustainability in a positive way? We are in search of a Production Manager to Lignin Industries AB in Knivsta. If you are an experienced manager within industrial production, this might be the right opportunity for you! Lignin Industries is an innovative company in a strong growth phase. The company focuses on replacing fo... Visa mer
Job description
Are you interested in a position where you can influence the outcome and at the same time contribute to environmental sustainability in a positive way?

We are in search of a Production Manager to Lignin Industries AB in Knivsta. If you are an experienced manager within industrial production, this might be the right opportunity for you!

Lignin Industries is an innovative company in a strong growth phase. The company focuses on replacing fossil plastics with degradable bio-based materials based on the forest residue lignin.

As a Production Manager, you will be responsible for the production of lignin alongside three process operators who you will manage in their day-to-day work. As the company grows, your team of operators will expand. You will be a key player in setting structures and optimizing the production flow. The nature of the role is both strategic and operational. It is of great importance that you are able to work hands-on, when needed. You will report to the CTO.

Responsibilities
The Production Manager ensures that the manufacturing processes run reliably and efficiently. You optimize and streamline the production in a structured way, which means that you and your team produces products safely and cost-effectively in a timely manner that meets the required quality standards. You are responsible for the production planning and managing the process operators in a way that makes both the team and company reach their milestones.

Due to the rapid growth of Lignin Industries, the position has dynamic elements and will initially involve supply chain-related tasks. You will be involved in the pre-production (planning) stage as well as the production (control and supervision) stage. A large part of the job is dealing with people and resource management.

In summary, your responsibilities include:
Production planning and follow-up 
Personnel responsibility
Keep records of batches
Quality control
Ordering raw materials that are required and ensure stock levels remain adequate
Shipment and delivery-related inquiries


Working hours
Full time. Daytime Monday - Friday.

Qualifications
Managing experience from manufacturing/producing industry. It is meritorious with experience within the plastics industry.  
Production management experience, and well used to plan and production optimization. 
Verbal and written communication skills in Swedish and English. English is the daily language used at the company. 

You have the ability to initiate activities, coach and direct personnel towards production goals and communicate effectively with people at all levels of the organization. You have a good way of structuring, planning and prioritizing the assignments for your team. Decision-making and problem-solving will take up a great part of your day. You have a strategic mindset that enables you to see the long-term consequences of your decisions. 

Application
Application deadline: 2021-04-13, selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.

In this recruitment, Lignin Industries is collaborating with Randstad. For questions regarding this role, please contact recruitment consultant Summer Lovlinger, [email protected] +46701 – 606448. Because of GDPR applications cannot be accepted through e-mail so please apply online as soon as possible.

About the company
The forest is a renewable resource. Lignin is a by-product from the pulping industry. Globally 80 million tonnes is processed in the pulping industry, making it the largest natural by-product on earth. Today, 99% of the produced lignin is burnt for its energy value.

We, at Lignin Industries, convert lignin so it can be blended with virgin and recycled thermoplastics creating new types of bioplastics. For every 1 kg of fossil based plastics replaced by RENOL® we decrease CO? by 5-6 kgs released into the atmosphere. Visa mindre

Maskinoperatör till Tollco i Knivsta

Ansök    Jan 28    Randstad AB    Plastmaskinoperatör
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en maskinoperatör till Tollco i Knivsta. Tollco är ett expansivt producerande företag och en marknadsledande leverantör av vattenskadeförebyggande produkter för fastigheter. Företaget, vars lokaler är belägna i Knivsta, söker nu förstärkning till sin produktionsavdelning.   Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Tollco.  Ansvarsområden I rol... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en maskinoperatör till Tollco i Knivsta. Tollco är ett expansivt producerande företag och en marknadsledande leverantör av vattenskadeförebyggande produkter för fastigheter. Företaget, vars lokaler är belägna i Knivsta, söker nu förstärkning till sin produktionsavdelning.  

Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Randstad och du kommer att anställas av Tollco. 

Ansvarsområden
I rollen som maskinoperatör kommer du primärt att arbeta vid maskinerna och med montering och paketering av företagets produkter innan de skickas iväg till dess kunder. Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp som gemensamt arbetar på företagets produktionsavdelning. 

Arbetstider
Heltid. Arbetet är förlagt till kvällstid vardagar. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs med att arbeta i högt tempo, har lätt att se vad som behöver göras och som också tar initiativ till att göra detta. Du ska kunna arbeta noggrant, självständigt och effektivt i enighet med uppsatta produktionsmål. Du bör även känna dig bekväm med fysiskt krävande arbetsuppgifter.

Erfarenhet av arbete i en liknande roll är meriterande för denna tjänst. Till en början kommer du att genomgå en upplärningsperiod för att få god förståelse för företagets produkter och verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Du är strukturerad, ordningsam och har gärna ett tekniskt intresse. 

Ansökan
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Tollcos uppgift är att förhindra och reducera effekten av vattenskador i fastigheter. Det gör vi genom att utveckla och tillverka innovativa lösningar som skapar trygghet för de som vistas i miljön och de som äger fastigheterna. Tollco är marknadsledande och har idag Europas bredaste utbud av vattenskadeförebyggande produkter och system.

Vattenskador kostar svenska fastighetsägare miljardbelopp varje år. Även hantverkare och montörer kan tvingas betala onödiga kostnader när en vattenskada uppstår efter en renovering. Tollco har idag ett samarbete med flera försäkringsbolag och många köksleverantörer använder våra produkter som standard i sina kök.

Tollco grundades 1995. Huvudkontoret och produktionen ligger i Knivsta mellan Stockholm och Uppsala. Visa mindre

Gruppledare till Knivsta kommun

Ansök    Mar 27    Randstad AB    Socialsekreterare
Gruppledare Enheten Barn och unga ansvarar för all myndighetsutövning gällande barn och unga inom individ och familjeomsorgen. Vi utreder, följer upp insatser, handlägger familjerätt, familjehemsvård och ensamkommande barn. Vårt främsta mål och fokus är att tillsammans med andra berörda säkerställa att barn i Knivsta ska växa upp tryggt. Enheten Barn och unga består i dag av 14 medarbetare, och vi vill nu förstärka vårt team med ytterligare en gruppleda... Visa mer
Gruppledare
Enheten Barn och unga ansvarar för all myndighetsutövning gällande barn och unga inom individ och familjeomsorgen. Vi utreder, följer upp insatser, handlägger familjerätt, familjehemsvård och ensamkommande barn. Vårt främsta mål och fokus är att tillsammans med andra berörda säkerställa att barn i Knivsta ska växa upp tryggt.

Enheten Barn och unga består i dag av 14 medarbetare, och vi vill nu förstärka vårt team med ytterligare en gruppledare.



Om tjänsten

Som gruppledare kommer du att arbetsleda, fördela ärenden, ge handläggarna stöd i utrednings- och uppföljningsarbetet. De handläggare du kommer arbetsleda arbetar med förhandsbedömningar, utredningar och uppföljning av beviljade insatser. Du kommer ansvara för utveckling och uppföljning av gruppens arbete tillsammans med medarbetarna och enhetschef. Du kommer vara med och utveckla gruppledarrollen, liksom gruppens övriga utveckling.



Kvalifikationer

För att lyckas i rollen är det ett krav att du är examinerad socionom, och har flera års erfarenhet av myndighetsutövning gällande barn och unga. Du har också goda kunskaper om gällande lagstiftning och är en person som kan motivera, stötta och leda andra i deras arbete. Det är ett krav att du har körkort, samt att du utrycker dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av att ha arbetat som gruppledare är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.



Intresserad?

Sista ansökningsdatum för denna tjänst är 2019-04-22, och du ansöker på randstad.se

I denna rekrytering samarbetar Knivsta Kommun med Randstad. Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Boo, [email protected]



Om arbetsplatsen

I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala är mycket attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Vi bygger aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och natur. Ta chansen att uppleva och utvecklas med Knivsta kommun - där framtiden bor.

En av fördelarna med Knivsta kommuns storlek är att det är nära till beslutsfattare och samverkanspersoner såsom den egna behandlingsenheten, förskolor och skolor. Vi finns på socialtjänstkontoret vid järnvägsstationen, tillsammans med Vuxenheten och Biståndsenheten.

Enheten präglas av ett kollegialt samarbete och stöd vilket också är viktigt för att trivas och utvecklas. Vi erbjuder extern handledning och kontinuerlig kompetensutveckling.

Vi arbetar utifrån BBIC. Centralt för oss är skydd och stöd, samtal med barn samt att involvera och mobilisera barnets nätverk.



Övrigt

Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Visa mindre

Sales Manager New Business for Spacewell – Knivsta

Ansök    Jun 18    Randstad AB    Säljledare
Sales manager If you share our passion for technology & innovation, want to serve big name clients and are looking to join an international team of professionals serving customers across the globe, then take at a look at this career opportunity. We are currently looking to recruit a Sales Manager in our Swedish office based in Knivsta. Spacewell is a global software and consulting firm focused on solutions for the entire value chain of managing building... Visa mer
Sales manager
If you share our passion for technology & innovation, want to serve big name clients and are looking to join an international team of professionals serving customers across the globe, then take at a look at this career opportunity. We are currently looking to recruit a Sales Manager in our Swedish office based in Knivsta.

Spacewell is a global software and consulting firm focused on solutions for the entire value chain of managing buildings including real estate, workplace, and facility management. Our core purpose is to make buildings work harder for their occupants through unlocking the power of building information. We are at the forefront of IoT and BIM embedded in Integrated Workplace Management (IWMS) software, enabling our clients to benefit from rich asset information and real-time data from building sensors. By leveraging the Internet of Things, our solutions make buildings smart, drive efficient service delivery and enable our clients to deliver a superior occupant experience.

job description.
As a Sales Manager you will play a key role in our Sales team to expand our footprint and continue our successful growth in new business. In this role you will help drive the partnership with clients around adopting our products and services, as well as co-innovation for new solutions. You will work closely together with the Nordics team based in Sweden, our global HQ in Antwerp, and numerous team such as marketing.

Through both training & coaching from seasoned sales professionals, and on the job experience, you will learn how to successfully engage with our corporate B2B prospects & clients, articulate the business and technical value proposition and put together the most optimal solution set to fit their requirements across real estate, workplace and facility management.

Our sales prospects belong to a wide range of industries and cover different types of buildings (ranging from corporate offices to property owners, schools, hospitals and transportation hubs). By employing effective selling techniques, you translate business challenges into software solutions, showcase these solutions to clients and define concrete proposals for project scope, timeline and budget.

You maintain a high-profile Spacewell presence in the market place, communicate on new product releases and identify new business relations. You take ownership for top notch workshops, high impact presentations, pilot showcases, and demonstrations, while working on customized demos, tenders and RFPs.

qualifications
To succeed in this role we believe you have a long experience in sales, preferably from software sales. You should have a good general understanding for software and technology solutions and are comfortable communicating about this type of product. You’ve had prior training in sales presentation techniques and are fluent in English and Swedish, both written and spoken. Knowledge in other Nordic languages are a plus. Furthermore, a genuine interest or knowledge of facility/real estate/workplace management will also a big advantage in this role. As the job requires some travel, you should be willing and able to do so, mostly to other Nordic countries.

about you
You are a team player, while having a strong sense of ownership and autonomy. You have the ability to influence key decision makers on all levels and you have excellent listening, communication and presentation skills, both verbally and in writing.

We also see that you have the following features:

• Agility to quickly adapt to changes and remain flexible in a fast-paced environment
• Experience of working under pressure
• Ability to set priorities and gain alignment
• Enthusiasm, positivism and drive
• Creative problem-solving skills
application
2019-08-04, selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.

For more information please contact recruitment consultant Jonna Wenngren, [email protected], 072 988 90 42 or consultant manager Camilo Garcia Sanchez, [email protected], 072 988 90 44.

about Spacewell
Spacewell, a Nemetschek Group company, is a technology and consulting firm, supporting its clients across the globe to improve the performance of their building portfolios. Our core purpose is to make buildings work harder for their occupants through unlocking the power of building data. We assist our clients to optimize their facility operations and achieve bottom-line savings. And we help them create workplaces that offer the agility, flexibility, and connectivity needed to support new ways of working. We believe technology solutions need to address real-world challenges and enable scenarios that quickly yield ROI. That is why our solutions are based on deep domain expertise in building management.

Our suite of solutions is built from the ground up to be naturally integrated across domains. It is built on the latest IoT technologies to make buildings smarter in the way they work for their occupants. The Spacewell offering consists of: - Independent advisory services delivered by domain experts (Advisory) - Easy-to-use, highly configurable, standard IWMS/CAFM (MCS software) - Multi-tenant SaaS for property and facility management (Axxerion) - Software for commercial/technical real estate management (IX-Haus) - Long-term maintenance software (O-Prognose) - Smart Building solutions powered by the COBUNDU platform To learn more, please visit: www.spacewell.com Visa mindre

Kontaktcenterchef till Knivsta Kommun

Ansök    Maj 27    Randstad AB    Kundtjänstchef
Kontaktscenterchef Vi söker nu en engagerad kontaktcenterchef med ett coachande förhållningssätt och med stort verksamhetsfokus. Med placering i Kommunledningskontoret, och arbeta under förvaltningschefen. Vad erbjuder Knivsta Kommun dig? Knivsta kommuns kontaktcenter har nu fyllt fem år och söker en chef som kan driva verksamheten vidare. Du kommer till en engagerad och kompetent enhet med höga krav på god service, ständigt lärande och utveckling. Verk... Visa mer
Kontaktscenterchef
Vi söker nu en engagerad kontaktcenterchef med ett coachande förhållningssätt och med stort verksamhetsfokus. Med placering i Kommunledningskontoret, och arbeta under förvaltningschefen.

Vad erbjuder Knivsta Kommun dig?
Knivsta kommuns kontaktcenter har nu fyllt fem år och söker en chef som kan driva verksamheten vidare. Du kommer till en engagerad och kompetent enhet med höga krav på god service, ständigt lärande och utveckling. Verksamheten är hjärtat i kommunen och en förebild i service och bemötande. Teamet består av sju kommunvägledare och enheten är placerad inom Kommunledningskontoret.

Att vara kontaktcenterchef i Knivsta kommun innebär ett varierande jobb där ingen dag är den andra lik. I uppdraget ingår att dagligen säkerställa att kommunens invånare, besökare och företag får råd och vägledning. Våra kontaktvägar är telefoni, mejl, e-tjänster, sociala medier och reception. Kommunikationen med kunder, medarbetare och de olika kontoren är viktig. Kontaktcenter är en väg in i kommunen och präglas av ett öppet klimat där medarbetarna har stor kompetens, driv och serviceförmåga.

Som enhetschef har du har fullt ansvar för verksamhet, ekonomi och medarbetare. Du ska medverka till kontorets utveckling och kvalitetssäkring med medborgaren i centrum.

Ditt uppdrag som chef för Kontaktcenter är av både strategisk och operativ karaktär.

Tjänsten innefattar följande arbetsområden:

• Personal-, budget- och verksamhetsansvar
• Ansvar för en god arbetsmiljö i en relativt styrd verksamhet
• Daglig drift och bemanning
• Driva utvecklingsarbete avseende kvalitet, service/bemötande såväl som utveckling av Kontaktcenters uppdrag gentemot kontoren.
• Effektiv resursanvändning med kundfokus
• Ligga i tiden och utvecklas med nya uppdrag
• Operativ chef med nära ledarskap. Främja engagemang och delaktighet tillsammans med medarbetarna. En teamledare finns till stöd för daglig planering och schema.
Kvalifikationer
Det är ett krav att du har en relevant akademisk examen eller arbetslivserfarenhet. Tidigare mångårig erfarenhet av att vara operativ chef, ha personalansvar, liksom erfarenhet av service och arbete med kundfokus är ett krav. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom området.

Du är en kommunikativ ledare som är lyhörd, tydlig och vågar fatta beslut. Du har en god förmåga att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer samt ser medarbetarna. Tjänsten kräver att du är målinriktad, resultatorienterad och handlingskraftig. God förmåga att omsätta behov till verksamhetsnytta och förstår hur god service ska organiseras och levereras.

Fokus ligger på service både externt och internt. Det krävs att du är prestigelös, då det ibland krävs att hoppa in och hjälpa till i teamet, och har en coachande ledarstil. Du kan motivera och jobba med gruppens utveckling och gruppdynamik.

Du ser möjligheten i utvecklingen av verksamhetsdriven IT och har vissa IT-kunskaper. Verksamheten arbetar i många olika verksamhetssystem och de digitala systemen är en stor del av arbetet. Just nu pågår intensivt arbete med e-tjänster och ett nytt ärendehanteringssystem.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträde: Snarast

Intresserad?
Sista ansökningsdatum för denna tjänst är 2019-06-10.

I denna rekrytering samarbetar Knivsta Kommun med Randstad. Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Jonna Wenngren, [email protected]

Om Knivsta kommun
I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala är mycket attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Vi bygger aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och natur. Ta chansen att uppleva och utvecklas med Knivsta kommun - där framtiden bor. Visa mindre